2016. január 6., szerda

Teljes kiőrlésű zsemle - túróval



Egy kedves IR-es ismerősömnek, Gyöngyinek  ígértem túróval készült zsemlét, hát megszületett.
Puha, levegős, szaftos, nem túródarabkás (!) bélzet, értékes fehérje, lassú ch ;azt hiszem a tökéletes szendvicsalap számunkra.




Hozzávalók:


300gr teljes kiőrlésű búzaliszt                          
Könnyű, levegős bélzet
100gr sima búzaliszt
50gr búzasikér
100gr krémes túró ( Aldi Milfina New Lifestyle sovány túró )
20gr friss élesztő
1,5-2tk só
300ml víz*
50gr olaj
csipet aszkorbin (C-vitamin por-elhagyható)

Ezúttal is búzasikért használtam a tésztához,  lisztmennyiségben, lazább tőle a tészta és picit csökken a ch.


A folyékony majd a száraz összetevőket is a kenyérsütő üstjébe mérem, lágyabb de nem ragacsos tésztát dagasztok, egy órát hagyom kelni, fedeles tálban.

Én most 10db, 26ch tartalmú zsemlét készítettem,
Mérlegre dobtam, súly alapján 10 részre osztottam, pár perc múlva formáztam, majd 30 percig pihent a sütőpapíros tepsin egy másik darab sütőpapírral letakarva. Én lágytojás tartókat teszek a zsemlék közé, így biztosan nem tapad rájuk a papír, bár ha igen, az is csak esztétikai gondot okozna. Vízzel jól megfújom a zsemléket és a köztük lévő szabad helyeket , ez elég volt a gőzképződéshez de kis edényben vizet is lehet tenni a sütő aljába, kinek mi válik be.
180 fokra előmelegített sütőben 22 perc alatt sült készre.

* A folyadék mennyisége mindíg függ a liszt minőségétől, kezdjük kevesebbel, majd ha szükséges pótoljuk hogy lágy de nem ragadós, sima selymes felületű tésztát kapjunk.


Fázisfotók:



 Kellemes sütögetést! :)

Nikk