2016. január 10., vasárnap

Szalagos fánk - teljes kiőrlésű


cukormentes

Jön a farsang, mindenki fánkot süt.
Nem vagyok édesszájú mióta ezen az étrenden vagyok de ezt most muszáj volt :)

Természetesen cukormentes, a lekvár is, bár én inkább magában szeretem.





Hozzávalók:

260gr teljes kiőrlésű búzaliszt                                        
135gr sima búzaliszt
50gr búzasikér
200ml tej
50ml víz
3 tojás sárgája
25gr friss élesztő
1 ek rum
fél csipet só
60gr olvasztott vaj
1-1,5 ek négyszeres erősségű édesítő (eritrit+stevia)
(vagy bármilyen más, kb. 5ek cukornak megfelelő édesítő)

Ezúttal is búzasikért használtam a tésztához,  lisztmennyiségben, lazább tőle a tészta és picit csökken a ch.


A hozzávalókat a kenyérsütő üstjébe mérem, az élesztőt is csak beletördelem, nem kell futtani! Sima, fényes tésztát dagasztok, 50 percig kelesztem. Kinyújtom, nagyjából 1,5cm magasra, kiszaggatom, letakarva fél órát pihentetem. Közepébe mélyedést nyomok, közepesen forró olajatban sütöm. Először a lyukas felét, fedő alatt, 1-2 percig, majd megfordítom és fedő nélkül szintén ennyi ideig a másik felét. A hő hatására emelkedik a tészta,  a közepe nem ér az olajba majd, a szalag, a világos sáv körben, így alakul ki.

Puha, könnyű fánk, nagymamám mindíg azt mondta a rum azért kell bele hogy ne szívja meg magát olajjal.
Nem tudom hogy így van-e de teszek bele és valóban nem "ázik el" :)

Lekvárral vagy magában, darált eritrittel szórva :)

Az eredeti recept itt található, ezt alakítottam IR barátra.

Nikk