2016. január 2., szombat

Mindennapi kenyerünk - teljes kiőrlésű kenyér



Sokféle kenyeret, pékárut készítek de ez lett a kedvenc, amit legtöbbször varázsolok elő, más más ízesítéssel, formában, bevágással.
Hibrid, teljes kiőrlésű rozskovász és kis élesztő hozzáadásával készül. A fenomenális ízvilágon kívül azért lett kedvenc, mert annyi idő alatt megvan mint egy csak élesztős kenyér de a kovásznak köszönhetően sokkal levegősebb, puhább, finomabb; tovább megőrzi frissességét, mint minden előtésztás, öregtésztás kenyér.




Hozzávalók:

100gr teljes kiőrlésű rozskovász
300gr teljes kiőrlésű búzaliszt
100gr sima búzaliszt
50gr búzasikér                                                                
Könnyű, levegős bélzet
10gr friss élesztő
2tk só
50gr habtejszín
270ml hideg víz
25gr olaj                                                                  


Először a folyékony,  majd az többi hozzávalót is a kenyérsütő üstjébe mérem, közepes keménységű tésztát dagasztok. sima, fényes, szakadásmentes felületű legyen, de azért legyen tartása.
Kelesztőtálban 1 órát pihent, majd kicsit átnyomkodtam, veknit formáztam, sütőpapírral bélelt, fedeles jénaiba tettem, ahol 50 percet várakozott, ezalatt előmelegítettem a sütőt 230 fokra.
Amikor letelt az 50 perc levettem a fedőt, megszitáltam liszttel, majd hosszában, körülbelül 1 cm mélyen bevágtam (tapétavágó késsel, amit csak erre a célra használok).
Betoltam a forró sütőbe, 30 perc után visszavettem a hőt 200 fokra, levettem a fedőt és további 15 percet sült. Akkor van kész ha kopog az alja. :)


 Nikk