2016. január 23., szombat

Gyors sajtos-túrós kocka medvehagymával


teljes kiőrlésű, élesztőmentes


Barátnőzős este van készülőben illetve ez a finom pogácsaszerűség is :)

A sajtot mindenki szereti, a túró barátunk az IR-életmódban, majdnem mindenben megállja a helyét, a medvehagyma pedig a ráadás. Mivel nincs szezonja, szárítottat használtam de fagyasztott is ugyanolyan jó, ilyenkor érdemes megszárítgatni mielőtt a tésztába kerül.

A túró és a sikér közreműködésével alacsonyabb ch tartalmú, csodás kockák születnek :)




Gyors, élesztő és kelesztésmentes pogácsaféle, csupa értékes alapanyagból. Vaj, nem margarin!
Össze sem lehet hasonlítani a vajjal és a margarinnal készült pogácsát, ne adjuk alább!
(allergia esetén persze nincs mit tenni)

A kelesztett pogácsák persze más kategóriát képviselnek, magasabbra nőnek de ez sincs sokkal lemaradva mögöttük ha fontos a gyors, egyszerű elkészítés :)

Hozzávalók: 

170gr teljes kiőrlésű búzaliszt
80gr sima búzaliszt
40gr búzasikér
250gr túró
250gr vaj
1-1,5 tk só
1 tojás sárgája
100gr reszelt sajt
aprított medvehagyma

tetejére:

1 felvert tojás
100gr reszelt sajt

Burgonyatörővel átnyomkodtam a túrót hogy ne legyen rögös. A tészta hozzávalóit összegyúrtam, gyönyörű sima tésztát kaptam, melyet lisztezett deszkán téglalap alakúra, nagyjából 0,5cm vastagra nyújtottam. Megszórtam a reszelt sajttal, majd hajtogattam. Ettől a hajtogatástól mindenki megrémül elsőre, úgy érzékeltem, de nem kell félni tőle. Felső részét a tészta feléig lehajtjuk, majd alulról fel és a két oldalát ugyanúgy befelé, kész, A fotók segítenek ha valakinek úgy könnyebb elképzelni.
Egy kisebb téglalapot kaptunk melyet 7-8mm-re kinyújtunk, megismételjük a hajtogatást. Én most ezt a második kihagytam. Megkenjünk a tojással, megszórjuk a sajttal. Én most nem szaggattam ki, hanem hosszú pengéjű késsel felvágtam, sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztattam.
Nem kell pihentetni, azonnal süthető. Előmelegített 180 fokos sütőben kb. 25 perc alatt van kész. Frissen az igazi!  Ne süssük túl mert kiszárad.

A receptet itt találtam, majd IR-barátra dolgoztam át.




Nikk